Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/printstand/public_html/plugins/content/joomlapage/joomlapage.php on line 65
آشنایی با چاپ بنر تبلیغاتی

تماس با ما : 77687217-77680421-77687216 

آشنایی با چاپ بنر تبلیغاتی

چاپ بنر و فلکسی

بنر در دنیای چاپ و تبلیغات عموما به پارچه یا رولی از پلاستیکی گفته میشود که دربردارندهٔ یک نماد، نشان ‌واره، شعار، یا پیامی دیگر است. بنر ها عموما در ابعاد بزرگ چاپ میشوند و نمایانگر اطلاع رسانی خاصی برای دید رس عموم هستند .
این اطلاع رسانی از ارائه تابلوی تبلیغاتی برای یک کسب و کار کوچک تا اعلانات تبلیغاتی ارگان های مختلف در مراکز تجاری و تبلیغات عریض اتوبان ها را در بر میگیرد.

ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می دارند. متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزان تر هستند زیرا جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجه صرفه اقتصادی آن باید بیشتر باشد.

چاپ انواع بنر

بنر در دو نوع چینی و کره ای موجود است که هر یک بین هشت انس تا سیزده انس تنوع دارند، از جمله تفاوت های انواع مختلف آن در کیفیت چاپ و مقاومت جنس است، بنر کره ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است، برای استفاده معمول بر روی ده انس چاپ می شوند اما برای تابلوهای سر در فروشگاه باید از بنر سیزده انس استفاده شود .

تاثیر دستگاه چاپ بر کیفیت بنر

14852نوع دستگاه چاپ بنر نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد ، به این معنی که اگر شما برای چاپ خود از بنر کره ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ می کنید دارای کیفیت پایین چاپ باشد ، کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.
بعنوان مثال، دستگاه چاپ Outdoor با کیفیت چاپ بالا و تا عرض 320 سانتی متر امکان چاپ با کیفیت در تیراژ های مختلف بر روی انواع متریال ها را برای مشتریان فراهم می نماید.

اشتباهات رایج در طراحی چاپ بنر تبلیغاتی

63119_origبنر یکی از ابزار تبلیغاتی برای شرکت ها می باشد و به همین دلیل طراحی آن بسیار مهم است. در صورتی که شما طراحی مناسبی برای بنر خود نداشته باشید؛ تبلیغات شما در مسیر درستی پیش نخواهد رفت و از آن نتیجه ای نخواهید گرفت. از جمله اشتباهات رایج در طراحی بنر تبلیغاتی به شرح ذیل می باشد:

  • جانمایی مکان نصب بنر: جانمایی محل نصب بنر و در نظر گرفتن فاکتورهای از قبیل ابعاد بنر، در نظر گرفتن مخاطبان اصلی، محل مناسب برای نصب، نوع دید و.. از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد
    در صورتی که بنر شما حاوی اطلاعات زیادی باشد شما مجبور خواهید شد آن را جایی نصب کنید که بینندگان وقت بیشتری داشته باشند تا آن را بخوانند. با چاپ بنر بزرگتر ممکن است متحمل هزینه بیشتری شوید اما بهتر است که هزینه خود را با چاپ بنر کوچک تلف کنید. سعی کنید بزرگترین بنر را با دستگاه چاپ بنر خود چاپ کنید و بهترین طراحی را برای آن سایز در نظر بگیرید.
  • انتخاب عکس های نامناسب: یکی دیگر از اشتباهاتی که شرکت ها در طراحی بنر خود انجام می دهند، استفاده از عکس های زیاد در بنر می باشد. در اینصورت مخاطبان شما زمان زیادی لازم دارند تا تمام عکس ها را نگاه کنند.
    سعی کنید همیشه از یک عکس جذاب در طراحی بنر خود استفاده کنید چون در این صورت بنر بیشتر جلب توجه می کند. یک عکس جذاب می تواند بیانگر هزاران حرف باشد اما توجه داشته باشید که درج 2 تا عکس این تاثیر را دو برابر نمی کند. انتخاب عکس مناسب بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در طراحی بنر تبلیغاتی تنها از یک عکس جذاب استفاده کنید.
  • عدم استفاده از عنوان مناسب برای بنر تبلیغاتی: یکی دیگر از اشتباهات در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده نکردن از یک عنوان مناسب می باشد. ممکن است مخابان شما تنها چند ثانیه برای دیدن بنر چاپ شده شما وقت داشته باشند به همین دلیل باید به این فکر باشید که قوی ظاهر شوید. استفاده از یک عنوان ساده در طراحی شما این قدرت را به شما خواهد داد. چند نکته که باید برای انتخاب یک عنوان مناسب به آن ها دقت داشته باشید به شرح زیر است:
  • نوع سرویس و خدمات شما
  • امتیازات ویژه شما به مخاطبانتان
  • بیان چگونگی حل مشکلات مخاطبان شما
  • امتیازانتخاب شما نسبت به رقبایتان
  • طولانی کردن متن بنر: استفاده از متن های طولانی یکی دیگر از اشتباهات طراحان بنر است. سعی کنید از متن های با محتوای کوتاه و پر مفهوم استفاده کنید. فقط کافیست توضیح دهید که چه پیشنهادهایی برای مشتریان خود دارید. متن های طولانی موجب سردرگمی مخاطبین می گردد.
  • درج نکردن اطلاعات تماس: درج تمامی راه های تماس در بنر تبلیغاتی، باعث می شود که مخاطب زمان کافی برای دیدن جزییات را نداشته باشد. در صورتی که اگر یک یا دو راه تماس با فونت درشت تر را در بنر خود درج کنید حتما بیشتر در ذهن می ماند.

نکات مهم در طراحی و چاپ بنر تبلیغاتی

article (2)طراحی بنر یکی از سخت ترین طراحی های گرافیکی محسوب می شود. زیرا شما مجبور هستید درخلاصه ترین فرم و گاهی کوچکترین فضا، به خلق اثر هنری برای یک مقصد تبلیغاتی، بپردازید. در زیر به نکاتی کوتاه و کوچکی در طراحی و چاپ بنر تبلیغاتی اشاره کرده ایم، شاید شما را در خلق یک اثر گرافیکی تبلیغاتی یاری نماید:

  • در طراحی بنرهای چاپی و بعضا بنرهای دیجیتالی، از رنگ های تند و پررنگ استفاده می گردد و عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام ، یکی از نکات منحصر بفرد ، در طراحی بنرها می باشد.
  • بنرها باید توسط پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند. پیام نوشتاری بنر شما نبایداز 15 یا 20 کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک بنر تبلیغاتی نیست. این موضوع برای هردو بنرهای چاپی و دیجیتالی صدق می کند.
  • بنر ها معمولا ارزان طراحی و چاپ یا منتشر می شوند و یکی از ویژگیهای بنرها، ارزان بودن اما تاثیر گذاری فراوان داشتن در فعالیت تبلیغاتی شماست.
  • عناصر موجود در بنر شامل احتمالا لوگو یا آرم و نام شرکت یا کمپانی مربوطه می باشد. شعار تبلیغاتی یکی از برگ های برنده در طراحی بنر هاست و گاهی سرنوشت تبلیغات بنر را رقم می زند و سایر المانهای فرم و تصویر به کار رفته در بنر ها باید چشم فریب باشد.

منیع: سایت محیطی

ارسال نظر