Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/printstand/public_html/plugins/content/joomlapage/joomlapage.php on line 65
راهنمای انتخاب استند
چاپ این صفحه

راهنمای انتخاب استند

استند, استند رول آپ

راهنمای انتخاب استند و انواع چاپ استند

 

از مهم‌ترین قسمت‌های یک کمپین و برنامه تبلیغاتی این است که برای ارائه و پروموت محصول یا خدمات از چه ابزاری استفاده شود و به عبارت دیگر این‌که از چه ابزاری با بهترین بازدهی و کمترین هزینه استفاده شود. بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی  مورد تایید کارفرما قرار نمی‌گیرند یا اگر اجرا شوند به بازدهی مناسب منتج نمی‌شوند تنها به این دلیل که هزینه‌های برآورد شده زیاد و غیر قابل اجرا بوده‌اند. که این موضوع از عدم شناخت ابزارهای مختلف و متنوع پروموت و ارائه محصول ناشی می‌شود.

 به عنوان مثال ممکن است بخشی برنامه تبلیغاتی یک موسسه یا سازمان مبتنی بر ارئه و پروموت محصول به صورت استند باشد در این حالت فردی که برنامه‌ی تبلیغاتی را تدوین می‌کند باید اولا انواع استندهای تبلیغاتی را بشناسد و ثانیاً بتواند از بین انواع مختلف چاپ، بهترین و بهینه‌ترین مدیا را انتخاب کند. 

در این مقاله در نظر داریم انواع مختلف استند و چاپ استند را به همراه قیمت‌های تقریبی معرفی کرده تا فعالین عرصه تبلیغات بتوانند بهینه‌ترین نوع استند را انتخاب کنند.

به‌طور کلی نوع استندی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد به دو عامل مهم بستگی دارد.

1 محل قرارگیری استند

2 برند و محصولی که قرار است تبلیغ آن بر روی استند قرار بگیرد

 

   

محل قرارگیری استند.

فارغ از این که برند و محصول یا خدماتی که قرار است روی استند تبلیغ شود از چه کیفیت و محتوایی برخوردارند اگر بخواهیم فقط از نظر مکانی به انتخاب استند تبلیغاتی و نوع چاپ استند بپردازیم باید به این نکته کلیدی توجه شود که استند قرار است در فضای خارجی مورد استفاده قرار بگیرد یا فضای داخلی؟

در صورت لزوم به قرار گرفتن استند در فضای خارجی انتخاب نوع استند و نوع چاپ استند محدود به یک نوع استند و حداکثر سه نوع مختلف چاپ می‌شود.

در فضاهای خارجی به علت رفت و آمد و همچین بودن در معرض باد، باران و نور شدید آفتاب استفاده از استند رول آپ پایه پهن توصیه می‌شود. همین‌طور به همین دلایل بهتر از از انواع چاپ فضای خارجی برای چاپ استند بهره گرفت. مدیاهایی مثل بنر، سولیت، پی وی سی و سولیت گری بک مدیایی هستند که مناسب فضای خارجی هستند و در صورت چاپ اکو سالونت که با کیفیت ترین نوع چاپ با بیشترین ماندگاری است این نوع استند هزینه‌ای حدود 110 تا 150 هزار تومن در برخواهد داشت. اندازه استند رول آپ پایه پهن در حالت استاندارد 85*200 است که بنابر نیاز قابلیت ساخت استندهایی در ابعاد بالاتر یا پایین‌تر وجود دارد.  

اگر نیاز به استفاده از استند در فضاهای داخلی و سربسته باشد گزینه‌های متنوعی پیش روی ماست.

اگر بخواهیم از استند فقط جهت اطلاع رسانی استفاده کنیم و در ضمن هزینه‌ی کمتری برایمان داشته باشد از پایه استند های ایکس فلکه ای می توانیم بهره بگیریم که برای چاپ هم دو حالت مختلف قابل استفاده است. الف) چاپ فضای داخلی شامل چاپ روی کتد به همراه روکش لمینیت براق یا مات ب)چاپ روی بنر با دو کیفیتِ بنر آتدور و بنر ایندور.

اندازه استاندارد استندهای ایستاده ایکس یا فلکه ای 200*90 و 60*170 است که هزینه استند 60*170 با چاپ کتد و لمینیت 37 تا 42 هزارتومان است و هزینه استند 200*90 با چاپ کتد و لمینیت 42 تا 50 هزارتومان است. و در صورتی که بخواهیم هزینه‌ی کمتری داشته باشیم می توان چاپ استند را بر روی بنر انجام داد که در این صورت هزینه‌ی استند تقریباً 25% کمتر خواهد شد.

برای مشاهده قیمت دقیق انواع استند ایکس فلکه ای اینجا را کلیک کنید

استند ایکس ایستاده فلکه ای را در مراکزی مثل بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و مراکز عمومی و اداری با اهداف اطلاع رسانی می‌توان استفاده کرد.  

در صورتی که استند قرارباشد در فضای داخلی مورد استفاده قرار بگیرد و محصول یا خدمت یا برندی بر روی آن تبلیغ شود می توان از استند رول آپ پایه باریک هم استفاده کرد که از نظر ظاهری شیک تر از استند فلکه ای نوع ایکس است و جلوه‌ی خاصی به تبلیغ می‌دهد. و می‌توان از چاپ پلات و لمینیت، بنر، سولیت، پی وی سی یا سولیت گری بک برای چاپ استند رول آپ استفاده کرد. این نوع استند هزینه ای بین 95 تا 115 هزارتومان خواهد داشت.

انتخاب نوع استند با توجه به برند و محصول مورد تبلیغ

فارغ از این که استند را براساس محل استفاده انتخاب کنیم باید به پارامترهای دیگری هم توجه شود. از آنجایی که استند علاوه بر این که ابزاری برای تبلیغ است خود مدل استند و نوع طراحی و چاپ آن می تواند در ارائه تصویر از برند تبلیغ شده به مخاطب موثر باشد.

پارامترهایی مثل نوع و کلاس برند، محصول یا خدمات و مخاطبی که تحت تاثیر استند و پیام تبلیغاتی آن است در انتخاب نوع استند بسیار موثر و مهم هستند.

به عنوان مثال در صورتی که استند قرار است به تبلیغ و پروموت برندی با مخاطبینی از کلاس خاصی هستند حتما باید از با کیفیت ترین و شکیل ترین نوع استند و بهترین نوع چاپ استفاده شود که پیشنهاد ما استفاده از استند رول آپ پایه پهن با چاپ کتد و لمینیت یا چاپ سولیت گری بک بر روی آن است. در این حالت استند هزینه ای بین 125 تا 150 هزار تومان خواهد داشت.

برای مشاهده انواع قیمت انواع استند رول آپ اینجا را کلیک کنید

 

در تمام حالت‌های بررسی شده باید به این نکته توجه شود که نوع طراحی و المان های گرافیکی در اثربخشی پیام تبلیغاتی موثر خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم به ساده ترین حالت، انواع استندهای تبلیغاتی را معرفی و راهنمایی برای انتخاب بهینه به فعالین تبلیغاتی ارائه بدهیم.

ما در مجتمع چاپ و نشر مهرگان رسانه آماده ارائه انواع خدمات و محصولات شامل تولید و ساخت انواع سازه تبلیغاتی و خدمات چاپ لارج فرمت به مشتریان و همکاران هستیم