Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/printstand/public_html/plugins/content/joomlapage/joomlapage.php on line 65
موارد کلیدی در انتخاب استند و سازه‌ی مناسب در نمایشگاه
چاپ این صفحه

موارد کلیدی در انتخاب استند و سازه‌ی مناسب در نمایشگاه

موارد کلیدی در انتخاب استند و سازه‌ی مناسب در نمایشگاه

در دورانی که اکثر کسب و کارها در رکود به سر می‌برند ادامه راه و رشد فروش سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. در این دوران راه‌های تضمینی برای رشد فروش و جدید بیشتر از همیشه حیاتی است. یکی از این راه‌ها حضور در نمایشگاه و عرضه محصول یا خدمات به صورت رودررو با مشتری است.

یک هدف از استفاده از استندهای نمایشگاهی(شامل استند رول آپ یا استند ایکس، پاپ آپ، کانتر یا هر نوع استند دیگر) این است که محصول یا خدمات شما در معرض دید افراد و عابرانی قرار بگیرد که در نمایشگاه یا سمینار شرکت کرده‌اند. یک معرفی برجسته‌تر و نمایان‌تر می‌تواند به جذب مشتریان بالقوه و افزایش فروش و خدمات کمک شایانی کند.

تولیدکنندگان استندهای نمایشگاهی و متخصصان ارائه سیستم‌های قابل حمل غرفه سازی با استفاده از چاپ لارج فرمت به هزاران شرکت کمک کرده‌اند تا با طرح‌های خلاقانه  و چاپ بر روی انواع استند(رول آپ، پاپ آپ یا کانتر) بیشترین بازدهی را در نمایشگاه‌ها به دست بیاورند. در اینجا مهم ترین نکات و ترفندها را در خرید و انتخاب استند نمایشگاهی برایتان ارائه می‌دهیم.

عوامل مختلفی در انتخاب انواع استندهای نمایشگاهی و پیدا کردن مناسب‌ترین  استند برای موقعیت‌های متفاوت وجود دارند. استند پاپ آپ، پاپ آپ استوانه‌ای، استند رول آپ، استندهای ماژولار، استندهای ایستاده ایکس و پنل‌های تاشو طیف گسترده‌ای از محصولات هستند که برای هر نمایشگاهی قابل استفاده هستند.

نکته اول: برای پیدا کردن بهترین قیمت‌‌ها و بهترین استندها، تولیدکنندگان مختلف استندهای نمایشگاهی را از نزدیک بررسی کنید.

علی‌رغم روش‌های جدید خرید اینترنتی و دیجیتالی همچنان بهتر است که برای انتخاب بهترین استندها شخصاً به دفاتر تولید و فروشندگان استندهای نمایشگاهی بروید و انواع استند را از نزدیک دیده و ارزیابی کنید. اگر زمانی برای انتخاب یهترین سازه‌های نمایشگاهی و استند صرف کنید در نهایت ممکن است مبلغ قابل توجهی در منابع مالی که برای خرید استند و سازه‌های نمایشگاهی در نظر گرفته بودید صرفه جویی کنید. و در نهایت انتخاب مجموعه استندهایی با کیفیت مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا با یک‌بار هزینه کردن در چندین رویداد و نمایشگاه از استندهای نمایشگاهی خریداری شده استفاده کنید.

خودتان با دقت تمام استندهای نمایشگاهی موجود و انواع گزینه‌های چاپ استند را بررسی و مقایسه کنید. در نظر داشته باشید که بعضی از استندهای نمایشگاهی نیاز به طراحی‌های مخصوص و چاپ‌های ویژه دارند که در این صورت با هزینه‌های اضافی برای گرافیست، چاپ، ساخت و حتی جمع آوری سازه مواجه خواهید شد.

نکته 2: آیا استند نمایشگاهی شما برای مدت طولانی قرار است استفاده شود؟

همیشه این را کنترل کنید که چاپ‌هایی که قرار است به استندها اضافه شود چه مدت قرار است بر روی استند باقی بمانند و طبق مدت زمان برپایی استند نوع مدیای چاپ خود را انتخاب کنید تا هم نوع مناسبی از چاپ را انتخاب کرده باشید و هم هزینه‌ی اضافی بابت چاپی با ماندگاری بیش از حدی که نیاز است متحمل نشوید. این شامل این موضوع می‌شود که اگر قرار است در مدت طولانی از استندها(پاپ آپ، رول آپ یا کانتر) استفاده شود، چاپی را انتخاب کنید که علی‌رغم هزینه ابتدایی بالاتر اما در طولانی مدت مقرون به صرفه‌تر باشد.

اگر استند با کیفیتی خریداری کرده باشید می‌توانید برای هر نمایشگاه چاپ متفاوتی را بر روی استند نصب کرد یا حتی می‌توانید با کمی خلاقیت طرحی انتخاب کنید که برای چند نمایشگاه قابلیت استفاده داشته باشید در این‌صورت با هزینه‌ی معقولی در خرید استند و چاپ استند برای چندین نمایشگاه هزینه‌ای نخواهید داشت.

طرحی که بر روی استند چاپ خواهد شد باید حداکثر هماهنگی را با محصول یا خدمات شما داشته باشد تا بیشترین ROI را به دست بیاورید. باید مطمئن شوید که طرحتان قابلیت چاپ با کیفیت و شفافیت مناسب را دارد تا بهترین نتیجه را بگیرید به همین دلیل بهتر است تا با چاپخانه هماهنگ باشید و کیفیت و نوع چاپ دیجیتال لارج فرمت را بررسی کنید.

نکته 3: شرایط گارانتی و خمات پس از فروش را در مورد سازه‌های نمایشگاهی برسی کنید.

با فروشنده‌ی استندهای نمایشگاهی به طور مستقیم در مورد نحوه و شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش استندها صحبت کنید. نکته بسیار مهمی وجود دارد که در مورد استندهایی که تولید داخل هستند اگر از تولیدکننده یا خرده‌فروش معتبری خرید کنید معمولاً به شما خواهند گفت که در صورت خراب شدن یا آسیب دیدن استند آن را تعمیر و ترمیم خواهند کرد حتی فروشندگانی هم وجود دارند که برای مدت مناسبی سازه‌ها (استند، رول آپ ، پاپ آپ ، کانتر یا هر نوع استند دیگری) را گارانتی و ضمانت خواهند کرد. در این صورت هم از بابت مشکلات بعدی خیالتان راحت خواهد بود و هم از این نکته مطمئن خواهید شد که با تولید کننده اصلی وارد معامله شده اید .

در مورد استندهای خارجی این مزیت وجود ندارد و ضمن اینکه از قیمت بالاتری برخوردار هستند در صورت خرابی یا آسیب امکان ترمیم و تعمیر وجود ندارد و عملاً هزینه‌ی شما از بین می‌رود. این نکته‌ای است که فروشندگان وقتی  در حال تعریف از استندهای غیر ایرانی (عمدتاً چینی) هستند به شما نمی‌گویند اما باید بدانید این نکته در انتخاب و خرید استند بسیار مهم است.

نکته 4: قطعات یدکی و ملزومات استندهای نمایشگاهی

در زمان برگزاری نمایشگاه شما بسیار درگیر و شلوغ هستید و ترجیح می‌دهید بیشتر زمان روز را در غرفه و در حال مذاکره با مشتریان و مراجعه‌کنندگان صرف کنید نه اینکه برای پیدا کردن قطعاتی مثل چسب یا مگنت و لامپ در شهرهای غریبه از این فروشگاه به فروشگاه دیگر بروید.

بنابراین اجناس و وسایل ضروری مثل نوار چسب، مگنت، خط‌کش اضافی موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش استرس و دغدغه‌های شما در طول برگزاری نمایشگاه می‌شود. در نتیجه ضروری است قبل از بستن بار و وسایل خود تمام وسایل و قطعات را خودتان کنترل کنید و در ضمن این که از فروشنده‌ی معتبر و مسئول خرید کنید بسیار حائز اهمیت است.

نکته 5: کنترل چاپ و آموزش نحوه نصب استندها را فراموش نکنید.

در نهایت این موضوع بسیار مهم است که چاپ استندها را بررسی کنید و از نحوه چاپ و کیفیت برش قطعات و سایر موارد مطمئن شوید.

از فروشنده بخواهید نحوه صحیح نصب استند و سازه ها را برایتان توضیح دهد و در صورت امکان فیلمی از نحوه نصب استندها را از او بخواهید.

نکته6: جمع آوری استندها پس از پایان نمایشگاه

همان‌طور که نحوه‌ی نصب صحیح و با دقت سازه های نمایشگاهی(استند، رول آپ، پاپ آپ ،کانتر یا هر نوع استند دیگری)  مهم است، جمع‌آوری استندها و چاپ استندها اهمیت دارد. باید بدانید که هرچه استند را با دقت و مراقبت بیشتری جمع‌آوری و بسته‌بندی کنید مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و در رویدادهای بیشتری می‌توانید از آن بهره بگیرید. در مورد جمع‌کردن استندها و چاپ استندها به این نکته هم توجه کنید که قبل از بسته‌بندیِ چاپ استندها مگنت و چسب پشت چاپ را بکنید و هرگز چاپ را با مگنت یا چسب جمع نکنید.

نکاتی که در بالا گفته شد مواردی هستند که به عنوان خریدار استند و سفارش دهنده چاپ مهم است که بدانید. معمولا فروشندگانی که معتبرتر و حرفه ای تر هستند بخش زیادی از این موارد را خودشان کنترل و بررسی می کنند اما در نهایت این شما هستید که برای خرید اقلام و استندهای نمایشگاهی هزینه می‌کنید و طبعاً لازم است تا تمام زوایای مربوط به استند و سازه های نمایشگاهی را بدانید. در این صورت می توانید یک خرید مطمئن و هوشمندانه داشته باشید

در مجتمع چاپ و تبلیغات مهرگان رسانه همکاران ما آماده‌ی ارائه مشاوره در همه زمینه های چاپ و تبلیغات از جمله استند و سازه های نمایشگاهی و چاپ استند هستند. همیشه برای خدمات مناسب روی ما و همکاری ما حساب کنید.